All pictures can be enlarged by clicking on them.

Thursday, September 16, 2010

Himmelsk



Himmelsk is the norwegian word for heavenly, but it can also mean delightful.
This challenge is the norwegian version of SkyWatchFriday.
Click on the pictures to enlarge them.

Interesting cloud formation.
Interessant skyformasjon.


This seagull used to come to our flag pole every afternoon. He (I always thought of him as a he) would sit there and rest one of his legs (he would land on two, pull one up, and sit there balancing on the other one) while keeping an eye on his kingdom.

Denne måka pleide komme om ettermiddagene og landet på vår flaggstang. Han (jeg tenkte alltid på den som han) satt der og hvilte på ett bein (han landet på to bein, trakk det ene opp, og satt der og balanserte på det andre) mens han holdt øye med riket sitt.

I caught this amazing light while passing through the Strait of Messina on a Mediterranean cruise in 2007. We sailed from a sunny clear blue sky into a grey wall of bad weather, but the the sun got through for a few minutes. After passing through the strait we were back under the sun and the blue sky. The captain informed us that this was often the case in that area.

Jeg fikk tatt dette bildet mens vi seilte gjennom Messinastredet på Middelhavscruise i 2007. Vi seilte fra sol og strålende blå himmel og rett inn i en vegg av uvær, men så kom det et gløtt av sol gjennom skyene. Etter vi hadde passert gjennom stredet var vi tilbake under sol og blå himmel. Kapteinen opplyste om at været ofte var sånn i dette området.

Finally a shot of the full moon on March 30. this year,
at 12.30 am from our deck.
Til slutt et bilde av fullmånen 30. mars i år, kl. 00.30 fra terrassen vår.



Check in here for more heavenly pictures.

4987378325_b77095bd20_b[1]


5 comments:

Petunia said...

Oj, skrev en lang kommentar her , men den forsvant... Jeg må løpe på jobb nå... Hjelper det i ettermiddag med logoen:)
Beklager,,,

Inge said...

Wauuu nogle flotte billeder, specielt de sidste to er helt fantatiske..
God weekend

Petunia said...

Da er jeg her igjen og det var meningen å besøke deg mye tidligere i ettermiddag, men etter en travel uke, så tillot jeg meg en liten høneblund... og den ble på tre timer!! Hehe! Nå kan det blogges til langt på natt!!
Du ville ha logoen i sidemenyen? Jeg ser du har andre logoer der, og det ska ikke være noe hokus pokus for å få denne logoen der også. Du kopierte den jo for å legge den i dette innlegget? Og da bare laster du den opp via menyen for sidebar og legger inn adressen: http://petuniablogg.blogspot.com
Kanskje det er lettere meg å forklare hva du skal gjøre om du sier akkurat hva du ikke får til? Klarer du ikke å kopiere logoen? Eller vet du ikke hvordan du legger inn ting og tang på sidemenyen (du har fått hjelp til å legge inn de andre og skal nå prøve selv?)
Bare gi meg en lyd, så tar vi det trinn for trinn!

Veldig kjekt at du vil være med på himmelsk!! Bildene dine er så fine og jeg falt totalt for det nest siste, det med lyset ned gjennom skyene. Stilig!!

Gudveig HN said...

Fantastisk flotte bilder - og spesielt det med lyset gjennom skyen og ned i vannet... Kjempelekkert!

Huldra said...

Flott serie, der de to siste fjetret meg helt. For en stemning! =D

Søndagshilsen fra Huldra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...